Původ červa

Původ červa, zdá se, ukazuje na tíseň, jež nás rozesmává.Všechna vyobrazení, možná stojí za to, aby jednou provždy sloužila jako užitečné značky, díky nimž vztah mezi malířovou lstí, která se fiktivně prohlubuje a podobenstvím dozajista čtyř ústředních forem hvězdných a pozemských rostlin, nebyla obrazem dvojčat, jež by zvláštní účinky starobylých znaků promítly v pasivním zrcadle zahalené závojem ticha přírody.
Ale jaký charakter takového poznání přírodních věcí výhradně spojuje a rozpojuje reprezentativní obsah projektů, objevujících se také u Kryštofa de Savigny ? - možná , že vůbec poprvé, a právě tam, kde bychom to nečekali - ve znovuobjevení všeobecné výry v rytířské romány. Přesto snaha vyprostit z písku označené idee, které ale bude nutné znovu objevit, už stejně nemůže nabídnout nic jiného, než věci, spjaté sobě si navzájem v nekonečných kategoriích organizovaného prostoru. Existence červa se tedy stala průzračnou alternativou tradovaných příběhů, kde třpyt je ukryt uvnitř růže, přesně tak, jak jej vnímá člověk, u kterého zmizel jeden ze základních typů tázání: Was ist der Mensch...?



Pokračování příště